Sokan még mindig úgy gondolják a TikTok csak egy gyerekeknek és tiniknek szóló alkalmazás, azonban óriásit tévednek. Az applikáció egy remek lehetőség arra, hogy a márkádat hirdesd rajta.
2022 első negyedévében a TikTok több mint 1 milliárd havi aktív felhasználóval rendelkezett és jelenleg a 6. legnépszerűbb közösségi média felület a világon. A TikTok hirdetések ma már elérhetik a becslések szerint 825 milliós felnőtt ( 18 éven felüli) közönséget világszerte.
Kinek érdemes befektetnie a TikTok-on való reklámozásba?
Az alkalmazásban való hirdetést mindenkinek érdemes kipróbálnia,tesztelgetnie, de a legjobb eredmények valószínűleg a következő esetekben érhetők el:
- 35 éves vagy annál fiatalabb célközönségnél
- Nőknél, különösen a 18 és 25 év közöttieket célzó márkáknál
TikTok hirdetések típusai
Fontos tudni, hogy nem minden hirdetéstípus áll rendelkezésre minden területen.
- In-feed ads, azaz Hírcsatornán belüli hirdetések
Ezek self-service hirdetések, amelyeket a TikTok Ad Manager felületén keresztül tudunk létrehozni
- Képes hirdetések
Ezek csak a TikTok hírfolyam-alkalmazásaiban (BuzzVideo, TopBuzz és Babe) futnak, ezek tartalmaznak képet, márka- vagy alkalmazásnevet, valamint egy hirdetés szöveget.
- Videohirdetések
5-60 másodperces teljes képernyős videóként futnak a felhasználó For You , magyarul Neked hírcsatornájában. Minden hirdetés tartalmaz egy videót, egy hirdetésmegjelenítési képet, egy márka- vagy alkalmazásnevet, valamint a hirdetés szövegét.
- Spark, azaz Szikrahirdetések
A Spark-hirdetések lehetővé teszik a márkák számára, hogy organikus tartalmakat emeljenek ki saját fiókjukból vagy más felhasználóktól. Ezzel a hirdetési móddal időt spórolhatunk, hiszen nem kell folyamatosan új hirdetéseket terveznünk és forgatnunk. Fontos, hogy olyan videót válasszunk, ami már egész jól teljesít.
- TopView-hirdetések
Videóhirdetések, melyek a teljes képernyőn jelennek meg 5–60 másodpercig, mikor a felhasználók megnyitják az alkalmazást.
Hogyan kezdj bele?
Első körben lépj be a TikTok Hirdetéskezelőbe, amennyiben még nem hoztál létre TikTok Ads Manager-fiókot, először ezt kell tenned.
Ha csak a meglévő tartalmaidat szeretnéd kiemelni, nincs szükséged Hirdetéskezelő-fiókra. Ehelyett használhatod a TikTok Promote alkalmazást.
- Mi a célod?
A kezdéshez jelentkezz be a TikTok Hirdetéskezelőbe, és kattints a Kampány gombra. A TikTok hét hirdetési céllal rendelkezik,ezek három kategóriába sorolhatók:
- Awareness
-Reach (Elérés)
A hirdetésedet a maximális számú embernek jelenítheted meg.
- Consideration
-Traffic (Forgalom)
A forgalom átirányítása egy adott URL-re.
-App Installs
-Video Views
Maximalizálja a videóhirdetések lejátszását.
-Lead Generation
- Conversion
-Conversions (Konverziók)
Konkrét műveletek – például vásárlás vagy előfizetés – ösztönzése a webhelyen.
-Catalog Sales
- Nevezd el a kampányodat, hirdetéscsoportod és állíts be költségkeretet.Válaszd ki az elhelyezéseket, célozd meg a célközönségedet és végül hozd létre hirdetésed.
Te kipróbálnád?
Forrás: