Hogyan érjük el a közönségünket?
Mikor a legaktívabbak az emberek a platformon? A hét melyik napján érkezik a legtöbb lájk, megjegyzés vagy megosztás? Van olyan alkalom, amit a legjobbnak mondhatunk a közzétételre?
A válasz nem egyszerű, nagyon sok tényezőt kell figyelembe vennünk. Ilyen szempontok például:
- Napok
- Hónapok
- Szezonális trendek
- A célközönséged érdeklődési köre
- A posztod célja
- A posztod típusa ( általános bejegyzés, Story, IGTV,élő videó, Reels)
- Instagram algoritmus
Minden márka és vállalkozás más és más, nem biztos, hogy ami másnál működik, az nálad is fog. Azonban van pár bevált gyakorlat, ami segíthet, hogy a megosztott tartalmad nagyobb közönséget érjen el.
- Posztoljunk rendszeresen és ezalatt nem a napi 10 alkalmat kell érteni. Természetesen a gyakori posztolás során nehéz tartani a minőséget, ezért fontos, hogy ne árasszuk el mindennel a fiókunkat, csak azért, hogy legyen tartalmunk. A rendszerességre érdemes odafigyelni, ne hagyjunk ki heteket,hónapokat, ugyanis akkor könnyen lemorzsolódhatnak követőink.
- Ismerjük a tartalmaink céljait, hogy mit szeretnénk elérni a marketing stratégiánkkal. Fontos megvizsgálni a múltbeli posztokat, melyek voltak sikeresek, mik értek el nagyobb célközönséget és aktivitást.
A Hootsuite csapata több mint 30,000 Instagram posztot elemzett, különböző vállalkozásoktól. A vizsgálat eredményeként megkapták, hogy általában a nap közepén érdemes posztolni, hiszen ekkor tartanak szünetet az emberek, mind az iskolában, mind a munkában. A hétvégéken azonban alacsonyabb a megtekintés és az aktivitás, ez valószínűleg annak köszönhető, hogy az emberek szeretik ilyenkor a telefont a háttérbe helyezni és inkább másféle kikapcsolódást választanak.
A Sproutsocial kutatása szerint a legjobb nap a posztolásra a szerda és a péntek, 11 és 12 óra között, a legrosszabb nap pedig a vasárnap.
Elemezzük üzleti fiókunk adatait
Bejegyzéseinket megvizsgálhatjuk, ha az Instagramon belül az Elemzések fülre kattintunk. Itt áttekintést kapunk főbb adataink teljesítményéről, megnézhetjük mely posztok voltak a legnépszerűbbek, milyen eléréseink, illetve milyen hivatkozáskattintásaink voltak.
Miért fontos az Instagram?
1,386 milliárddal az Instagram a felhasználók számát tekintve a 4. legnépszerűbb közösségi hálózat. Az első helyen a Facebook áll, a másodikon a YouTube és a harmadik helyet a WhatsApp foglalja el.
Az Instagram aktív felhasználóinak száma naponta 500 millió világszerte.
Az emberek naponta átlagosan 29 percet töltenek az Instagramon – a 25 év alatti felhasználók 32 percet, a 25 év felettiek pedig 24 percet.
Több nő használja az Instagram-ot, mint férfi. Globálisan a nők 51,4%, a férfiak 48,6% -a használja az alkalmazást.
A világ legtöbbet követett Instagram-fiókjai 2022-ben:
- Cristiano Ronaldo
- Kylie Jenner
- Lionel Messi
- Selena Gomez
- Dwayne “The Rock” Johnson
- Ariana Grande
- Kim Kardashian